Ko govorimo o tem, kako povečati obisk spletne strani, se večinoma srečujemo z dvema glavnima vrstama spletnega prometa: brezplačnim in plačanim prometom.
Oba imata svoje prednosti in slabosti. Brezplačni promet običajno vključuje vlaganje časa v ustvarjanje kakovostne vsebine, optimizacijo za iskalnike in aktivnosti na družbenih omrežjih.
Plačani promet pa omogoča hitrejše rezultate, a zahteva finančna sredstva za oglaševanje.
V nadaljevanju vam bom predstavil 21 preverjenih virov prometa, ki jih lahko hitro implementirate in tako povečate obisk na vaši spletni strani.

Brezplačni načini pridobivanja prometa
Brezplačni viri prometa običajno ne zahtevajo finančnega vložka, a lahko zahtevajo veliko truda in časa.
So odlična izbira za tiste, ki imajo omejen marketinški proračun ali pa želijo zmanjšati stroške pridobivanja prometa.
Če se sprašujete, kako povečati obisk spletne strani brez visokih stroškov, so ti viri odlična priložnost za dolgoročne rezultate, dosežene z doslednim delom in kakovostno vsebino.
Spodaj je seznam različnih brezplačnih virov prometa, ki jih lahko takoj vključite v svojo strategijo.
Optimizacija strani za iskalnike (SEO)

Prvi in zelo učinkovit brezplačen vir prometa je optimizacija spletnih strani za iskalnike ali SEO (Search Engine Optimization). SEO vključuje dve glavni področji: on-site SEO in off-site SEO.
Pri on-site SEO se osredotočamo na optimizacijo spletne strani z uporabo ključnih besed, ki jih uporabniki iščejo, urejamo pa tudi strukturo strani, naslove, meta opise in vsebino.
Off-site SEO pa se osredotoča predvsem na pridobivanje povratnih povezav (backlinkov) iz drugih verodostojnih spletnih strani, kar krepi verodostojnost in prepoznavnost vaše strani v očeh iskalnikov, kot je Google.
Sporočila za javnost (PR)
Pogosto spregledan vir prometa so sporočila za javnost (P.R.). To so uradna obvestila o pomembnih novostih v vašem podjetju, ki jih pošljete medijem in novinarjem, da dosežejo širšo javnost.
Uspešno sporočilo za javnost lahko pritegne veliko pozornosti, še posebej če objavo povzamejo vplivni mediji.
Celoten postopek pa si lahko olajšate z nakupom PR storitev, kjer strokovnjaki pripravijo vsebino in poskrbijo za distribucijo sporočila, kar poveča možnosti, da se vaša novica uspešno širi.
Vsebinski marketing
Naslednji učinkovit vir prometa je vsebinski marketing. Vsebinski marketing vključuje ustvarjanje kakovostne, uporabne in informativne vsebine, ki pritegne obiskovalce in odgovarja na njihova vprašanja ali potrebe.
S tem ustvarjate dolgoročno vrednost za uporabnike in si hkrati gradite zaupanje. Vsebino lahko ustvarjate na svoji spletni strani ali kot gostujoči avtor na drugih spletnih straneh.
Pisanje kot gostujoči avtor na vplivnih straneh ne le poveča vašo prepoznavnost, ampak vam prinese tudi dragocene povratne povezave, ki krepijo vašo SEO optimizacijo.
Družabna omrežja

Naslednji vir prometa je organski promet iz družbenih omrežij. Z ustvarjanjem močnega sledilskega občinstva na družbenih omrežjih lahko dolgoročno pridobivate stalne obiskovalce na vašo spletno stran.
Ključno je, da se osredotočite na tista omrežja, kjer se nahaja vaša ciljna skupina, saj boste le tako dosegli prave uporabnike in povečali obisk.
Z rednim deljenjem zanimive, privlačne in relevantne vsebine lahko spodbudite sodelovanje in zvestobo sledilcev, kar ustvarja konstanten vir prometa.
Nekatera bolj priljubljena družbena omrežja vključujejo: Facebook, Instagram, Twitter/X, LinkedIn, Pinterest, TikTok, YouTube.
Izberite platformo, ki najbolje ustreza vašemu občinstvu, in začnite graditi svojo spletno prisotnost.
CTR optimizacija
Naslednja strategija za povečanje obiska je CTR (Click-Through Rate) optimizacija oz. optimizacija razmerja med prikazi in kliki v iskalnih rezultatih.
Višji CTR pomeni, da več ljudi klikne na vašo povezavo, kar lahko hitro poveča promet na vaši spletni strani.
Optimizacija CTR za iskalnike vključuje privlačne in informativne naslove ter meta opise, ki pritegnejo pozornost iskalcev.
Nekaj nasvetov za izboljšanje CTR:
- Uporabite privlačne ključne besede v naslovu in meta opisu.
- Dodajte pozive k dejanju, kot so “Preberite več” ali “Izvedite več”.
- Uporabite števila ali vprašanja v naslovu, saj izstopajo med ostalimi rezultati.
Ker ta metoda lahko prinese rezultate skoraj takoj, je smiselno, da najprej optimizirate najbolj obiskane strani.
Spremljajte uspešnost in preverite, če spremembe pozitivno vplivajo na promet.
Video marketing

Video vsebine omogočajo, da na vizualen in privlačen način predstavite svoje izdelke, storitve ali zgodbo blagovne znamke ter tako dosežete širšo publiko.
Video lahko naložite na različne platforme, kot so YouTube, TikTok, Rumble, Instagram, LinkedIn in Facebook, kjer doseže veliko občinstvo.
Dandanes za snemanje ni potrebno profesionalno opremo – kakovostno vsebino lahko ustvarite kar s pametnim telefonom.
Osnovno urejanje lahko obvladate v nekaj minutah s pomočjo YouTube video vodičev.
Video marketing vam omogoča ustvariti povezavo z občinstvom, povečati prepoznavnost in usmeriti promet na vašo spletno stran.
Lokalni marketing
Naslednja metoda za povečanje prometa je lokalni marketing, ki je namenjen privabljanju obiskovalcev iz lokalnega okolja.
Lokalni marketing je še posebej pomemben za podjetja, ki poleg spletne prisotnosti delujejo tudi fizično, saj omogoča, da vas stranke v vaši bližini lažje najdejo.
Najlažji način za začetek je ustvarjanje in optimizacija profila na Google Business Profile.
S tem se vaša spletna stran prikaže v rezultatih lokalnega iskanja in Google Zemljevidih, kar poveča vašo vidnost v lokalni skupnosti.
Čeprav ta metoda morda ni tako učinkovita za podjetja, ki delujejo izključno prek spleta, vam še vedno ne škodi ustvariti prisotnosti, saj povečuje vašo verodostojnost in omogoča večji doseg v iskalnikih.
Sodelovanje z drugimi stranmi
Naslednja učinkovita metoda za pridobivanje prometa je sodelovanje z drugimi spletnimi podjetji, ki imajo podobno ciljno občinstvo, a ponujajo komplementarne izdelke ali storitve.
Takšno partnerstvo omogoča obojestransko korist, saj oba partnerja povečata svojo izpostavljenost in dosežeta nove potencialne stranke.
Na primer, osebni trener lahko sodeluje s trgovino s športno opremo. Trener lahko za za obiskovalce trgovine pripravi posebne vadbene programe ali posname vadbene videe.
Na ta način pridobi dodatno izpostavljenost med kupci trgovine, ki so že zainteresirani za šport.
Prav tako lahko trener v svoji vsebini promovira trgovino, kar prinese koristi obema. Takšna sodelovanja povečujejo promet in širijo prepoznavnost obeh podjetij.
Bodite gost na podacast-ih

Naslednji način za pridobivanje prometa je gostovanje v podcastih. S tem, ko postanete gost v podcastih, ki jih posluša vaša potencialna stranka, si pridobite večjo izpostavljenost in priložnost, da pokažete svoje znanje.
Kot gost lahko delite dragocene nasvete, odgovarjate na vprašanja in pritegnete pozornost poslušalcev, ki vas prepoznajo kot strokovnjaka na svojem področju.
Poleg tega podcasti pogosto vključijo povezave do vaše spletne strani v opisih epizod, kar prispeva tudi k vaši SEO optimizaciji, saj pridobite dodatne povratne povezave.
Govorec na dogodkih
Naslednja metoda za povečanje prometa je nastopanje kot govorec na relevantnih dogodkih. S tem, ko postanete govorec na dogodkih, kjer se zbere občinstvo, ki ga zanimajo vaše vsebine, dosežete pomembno izpostavljenost.
Ljudje v občinstvu vas lahko po dogodku kontaktirajo za dodatne informacije ali sodelovanje, kar pogosto prinese nove stranke in priložnosti.
Poleg tega vas organizatorji pogosto vključijo v spletno stran dogodka, kjer je ob vašem imenu tudi povezava do vaše spletne strani, kar predstavlja dodaten SEO učinek in prispeva k vaši prepoznavnosti na spletu.
Agregatorji vsebine
Naslednji vir prometa je uporaba agregatorjev vsebine. Z uporabo agregatorjev lahko svojo vsebino objavite oziroma distribuirate na večjih platformah, kar poveča njeno izpostavljenost in doseže nove bralce.
Če je vaša vsebina zanimiva in uporabna, bodo številni bralci morda želeli izvedeti več o vas in bodo zato obiskali vašo spletno stran.
Poleg tega lahko v svojo vsebino vključite notranje povezave, ki vodijo nazaj do vaše spletne strani, kar prinese dodaten promet in prispeva k izboljšanju SEO rezultatov.
Brezplačni webinarji

Naslednja metoda za pridobivanje prometa je organizacija brezplačnih spletnih seminarjev (webinarjev). S tem, ko ponudite brezplačen webinar, pritegnete veliko novih obiskovalcev, ki jih zanima vaša vsebina in strokovnost.
Brezplačni webinarji vam omogočajo, da iz prve roke pokažete vrednost, ki jo ponujate, in vzpostavite povezavo z udeleženci.
Ker so se obiskovalci že sami odločili za sodelovanje in spoznali vašo strokovnost, so bolj dovzetni za vaše storitve ali izdelke po koncu seminarja, kar poveča možnosti za konverzijo in dolgoročno sodelovanje.
Plačljivi viri prometa
Plačani viri prometa omogočajo hiter dostop do dodatnega prometa brez dolgotrajnega truda, saj lahko že z nekaj kliki ciljno občinstvo takoj pride do vaše spletne strani.
Ta metoda je idealna za podjetja že z nekaj marketinškega proračuna, ki želijo hitro povečati obisk in doseči rezultate v kratkem času.
Spodaj je seznam različnih vrst plačanega prometa, ki ga lahko uporabite za učinkovito pridobivanje novih obiskovalcev.
Iskalni oglasi

Naslednji vir plačanega prometa so iskalni oglasi. Iskalni oglasi se prikazujejo v rezultatih iskanja, ko uporabniki iščejo določene ključne besede, povezane z vašo ponudbo.
Tako lahko dosežete potencialne stranke prav v trenutku, ko aktivno iščejo izdelke ali storitve, podobne vašim.
Najbolj znani so oglasi na Google Search, a vedno več zanimanja na slovenskem trgu pridobivajo tudi Microsoft Bing oglasi, saj lahko z njimi dosežete dodatno občinstvo in potencialne stranke.
Iskalni oglasi vam omogočajo natančno ciljanje, hitro povečajo promet in pogosto prinesejo odlične rezultate.
Naslednji učinkovit vir plačanega prometa so oglasi na družbenih omrežjih. Poleg Facebooka, ki je zelo priljubljena izbira, obstaja še veliko drugih družbenih platform, kjer lahko ciljate svoje občinstvo z oglasi.
Ključno je, da izberete platforme, ki najbolj ustrezajo vašemu ciljnemu občinstvu, saj boste tako dosegli najboljše rezultate.
Tukaj je seznam družbenih omrežij, ki ponujajo oglaševanje in so lahko odlična priložnost za povečanje prometa:
- LinkedIn – primeren za B2B trženje in profesionalno občinstvo
- Instagram – odličen za vizualno vsebino in mlajše občinstvo
- Pinterest – privablja občinstvo, ki išče navdih za projekte, nakupovalne ideje itd.
- YouTube – idealen za video oglase in izobraževalno vsebino
- TikTok – dosega mlajšo populacijo in spodbuja kreativne oglase
Vsaka od teh platform omogoča ciljanje specifičnih skupin ljudi, kar pripomore k učinkovitejšemu dosegu tistih, ki jih zanima vaša ponudba.
Email marketing

Ena izmed najmočnejših metod za pridobivanje prometa je email marketing. Z gradnjo lastne email liste ustvarjate lasten prometni kanal, ki ga lahko aktivirate kadarkoli želite.
Dobro vzdrževana email lista ni le odličen način za ustvarjanje prometa in povečanje prodaje, temveč vam omogoča tudi neposreden stik s strankami.
Preko email kampanj lahko pridobite dragocene povratne informacije o tem, kaj vaše stranke cenijo, kaj jih zanima in kako lahko izboljšate svojo ponudbo.
Redna in skrbno načrtovana komunikacija preko emailov gradi zaupanje ter dolgoročno zveste stranke.
Čeprav je to plačljiva metoda, lahko pričnete s brezplačnimi paketi ponudnikov Mailerlite ali Selzy.
SMS marketing
SMS marketing je metoda oglaševanja, kjer s pošiljanjem SMS sporočil neposredno komunicirate s svojimi strankami.
Ker je večina ljudi nenehno povezana s svojimi mobilnimi telefoni, je SMS marketing lahko zelo učinkovit način za dosego občinstva.
Podobno kot email marketing se ta metoda običajno osredotoča na obstoječe stranke, ki že poznajo vaše podjetje in mu zaupajo.
S preprostim pošiljanjem kratkih sporočil lahko hitro usmerite promet na svojo spletno stran, spodbudite dodatne nakupe ali strankam posredujete posebne ponudbe in popuste.
Prikazni oglasi

Prikazni oglasi so grafični oglasi, ki se pojavljajo na različnih spletnih straneh in platformah, kjer lahko dosežejo nove ciljne skupine.
Ti oglasi so običajno v obliki slik ali video vsebin in se prikazujejo na spletnih mestih, ki jih obiskuje vaše ciljno občinstvo, s čimer povečujejo prepoznavnost in doseg vašega podjetja.
Največji ponudnik prikaznih oglasov je Google Display Network, ki omogoča prikaz oglasov na tisočih spletnih straneh in aplikacijah.
Poleg Googla pa obstajajo tudi drugi ponudniki, kot je Iprom, ki se osredotočajo na regionalne ali nišne trge, kar vam omogoča bolj natančno ciljanje in dosego specifičnih skupin ljudi.
Ponovno trženje
Remarketing je metoda plačanega prometa, ki omogoča, da ponovno dosežete obiskovalce, ki so že bili na vaši spletni strani, a niso opravili nakupa ali drugega želenega dejanja.
Deluje tako, da z uporabo piškotkov sledi tem uporabnikom in jim prikazuje vaše oglase, ko obiskujejo druge spletne strani ali uporabljajo aplikacije.
S tem se vaša blagovna znamka ohranja v njihovi zavesti in jih spodbuja, da se vrnejo na vašo spletno stran ter zaključijo nakup.
Remarketing je zelo učinkovit, saj nagovarja uporabnike, ki so že izrazili zanimanje za vaše izdelke ali storitve, kar povečuje možnost konverzije in zmanjšuje strošek na pridobljenega kupca.
Partnerski (affiliate) programi
Partnerski (affiliate) programi so odličen način za povečanje prometa in prodaje, saj omogočajo, da drugi promovirajo vaše izdelke ali storitve v zameno za provizijo.
Pri partnerskih programih se affiliate partnerji povežejo z vašim podjetjem in delijo posebne sledljive (tracking) povezave do vaših izdelkov.
Ko nekdo klikne na to povezavo in opravi nakup, affiliate partner dobi provizijo, vi pa pridobite dodatni promet in prodajo.
Ta metoda je posebej učinkovita, ker partnerji že imajo dostop do svojih občinstev, kar vam omogoča doseči nove stranke brez večjega vložka v oglaševanje.
Advertoriali

Advertoriali so plačana oglasna vsebina, ki je zasnovana kot članek ali informativna vsebina in se pogosto pojavi na spletnih straneh novic ali vplivnih blogih.
Če so advertoriali skrbno načrtovani in relevantni za občinstvo, lahko pritegnejo veliko prometa ter celo neposredne prodaje, saj delujejo kot priporočila in ne kot klasični oglasi.
Poleg povečanja obiska in prodaje pa advertoriali običajno vključujejo povezave do vaše spletne strani, kar prinaša dodatne SEO koristi.
Tako oglasna vsebina ne samo poveča prepoznavnost, ampak tudi izboljšuje vašo vidnost v iskalnikih.
Programi za napotitev strank
Programi za napotitev strank so odličen način za povečanje prometa in prodaje, saj spodbujajo obstoječe stranke, da vas priporočajo svojim prijateljem in znancem.
Delujejo tako, da stranke, ki pritegnejo nove kupce, prejmejo nagrado ali popust za svoje naslednje nakupe.
S tem sistemom pridobivate nove stranke prek zaupanja vrednih priporočil, kar je pogosto učinkovitejše od običajnih oglasov.
Poleg tega vam referral programi omogočajo širjenje prometa na organski način, saj vsak nov kupec, pridobljen preko priporočila, prinaša možnost za dodatna priporočila in nadaljnjo rast.
Zaključek
Kot vidite, obstaja veliko različnih načinov, kako povečati obisk spletne strani, vendar ni nujno, da bo vsaka metoda enako učinkovita za vse.
Pomembno je, da vzpostavite sistem sledenja za vsako strategijo, ki jo uporabite, da lahko analizirate, kateri viri prometa vam prinašajo najboljše rezultate. Tako boste lažje prepoznali, kaj deluje za vaše podjetje in kaj ne.
Če potrebujete pomoč pri izvajanju katere od omenjenih metod ali želite nasvet, kako povečati obisk spletne strani, smo vam z veseljem na voljo za strokovno podporo.